Tuesday 24 May 2011

Baguette aan Zet!


Zachte geluidjes maakt ze, wanneer ze tegen haar puppies aankruipt

Baguette proudly presents:

Exhibit A, reutje, 450 gram
Ebony Rose, teefje, 490 gram
Enfant Terrible, reutje, 460 gram
Eight Days A Week, teefje, 450 gram
Emotional Rescue, reutje 440 gram
Ebony and Ivory, reutje 450 gram

Trots, tevreden, thuis in het moedersschap!

Vrijdag is Baguette bevallen van haar Wishstone E-nest. Zes prachtige zwarte pups heeft ze ons gegeven; 4 reutjes en twee teefjes.
Baguette is ons pretpakket, en dat bewees ze nu weer eens; ik had tot vrijdag ochtend niet het idee dat de bevalling al zo dichtbij was! Het ging allemaal snel en goed, een droombevalling, een feestelijker bevalling heb ik nog niet meegemaakt!

Baguette en haar kuil

Al een paar dagen werkte Baguette aan haar kuil. Soms wordt er pas gegraven als de weeën echt begonnen zijn, maar Baguette was goed voorbereid. Ze had een 'hoofd' kuil, en nog wat andere kuilen 'on the side'. Better be safe than sorry, moet ze gedacht hebben. Telkens kwam ons witje helemaal zwart van de aarde weer tevoorschijn uit een hoek van de tuin. Cato liep er een beetje om heen te dralen; zelf nog maar zo kort geleden moeder en dus kuilen-graafster.

Vandaag gaat het gebeuren

Aan het eind van vrijdag ochtend ging Baguette op de bank liggen naast mij (ze verloor me al geen minuut meer uit het oog). Daar sliep ze een uur of twee heel diep. Toen begon het hijgen en al snel bleek dat het nu echt ging gebeuren. Ze had het perfect geregeld; eerst goed bijtanken en dan aan de slag!

De eerste persweeën

We verhuisden naar de puppie-kamer, die helemaal klaar was en lekker warm. Ik belde Joris om hem te vertellen dat het binnenkort zover was. Toen hij een paar uur later thuiskwam, werd net de derde pup geboren.

De eerste pup; een moeder is geboren

Met de geboorte van Baguette's pups, is er een nieuwe moeder, maar ook een kersverse oma (Rosie) en overgrootmoeder (Shona) geboren. Shona is al oma van velen, maar de vierde generatie is gloednieuw!

De eerstgeborene drinkt, de tweede is net geboren

Twee jaar geleden werd Baguette in mijn handen geboren en werd Rosie voor het eerst moeder. Nu is Baguette zelf de moeder en worden haar pups geboren in mijn handen...

Stoer!

Baguette is direct helemaal moeder. Ze helpt met de vruchtzakken, likt ze stevig en laat ze drinken aan haar borst.

Toen waren er opeens drie van die kleintjes

Ze zoogt onverstoorbaar door terwijl ze weer persweeën krijgt en dan komt er weer een pup!
Alsof ze nooit anders gedaan heeft. Ze is de rust zelve en heeft het volle vertrouwen in zichzelf en in mij. We zijn een team.

Pas net uit de baarmoeder, nu weer herenigd in de werpkist

Niets is mooier dan een soepele bevalling. Het is een wonder, een geluk!

Voor de bevalling van de vierde pup komt Baguette even uit de werpkist, de laatste perswee heeft ze als ze vlak voor me staat, ze kijkt me aan en lijkt me dit pakketje even persoonlijk te willen bezorgen.

Een moment van rust tusen twee geboortes in

Moeder

Ze legt haar hoofd liefdevol op haar nog natte kleintjes en zucht een diepe tevreden zucht. Dit is geluk! Het zware werk neemt ze absoluut voor lief.

Zwart en wit samen

In februari ging Baguette naar Louis (Cover My Eyes Walkin' on the Moon') de zwarte kanjer die we al eerder als vader gekozen hebben. En een kleine negen weken later ligt hier in onze werpkist het resultaat van de dekkingen. Zes kleine laabjes.

De zes van Baguette en Louis!

Van mij, allemaal mijn babies!