Wednesday 5 August 2015

A- diploma!



Ik denk nog vaak aan mijn zwemlessen, eigenlijk altijd wanneer ik met chloor schoonmaak. Die lucht doet nog voordat ik me er bewust van ben, zwemlessen herleven. Het zijn goede herinneringen, ik was dol op zwemmen, en nog. Maar de zes Ootjes van Baguette en Louis zijn nog sneller verkocht dan dat ik dat was. Van water, glad en koel. Ze zijn echte naturals!


Gisteren was het zo warm, dat we ons zwembadje voor de pups gevuld hebben. Dit heb ik altijd al willen doen met een zomernestje. En nu hebben we een badje. Dus!...


Voorzichtig liet ik ze 1 voor 1 apart in het badje zakken. Niks geen schrikreactie, wel verwondering in de snoetjes.


En hoppa daar gingen ze, stuk voor stuk, alsof het heel gewoon was, soepeltjes door het water.


OK, eentje had eerst niet door dat ze haar koppie omhoog moest houden, maar dat kwam ook meteen weer goed!


Stoer en trefzeker crawlden ze door de pool. Dit was een geweldige nieuwe ervaring, een nieuwe sensatie! Waterrrr!


Het was een feest! Kleine Bootsz liep met mij mee langs het badje, terwijl de zes om beurten een of twee baantjes trokken. Een enkeling ging zelfs meteen het hele bad rond; rondje voor de zaak!


Heerlijk skinny dippin', na de eerste keer even op het droge uitschudden en vaak werd er ook een plasje gedaan, keurig, niet in het bad!


Kleine grote Bootsz van bijna een jaar, geeft ze een slobber op het droge.

En dan nog een rondje...


Zelfbewust en in control glijden de vier dochters en twee zonen van Baguette door het water. Alsof ze nooit anders gedaan hebben. Als echte labradors!


Zo klein nog, maar al plus of min zes kilo. Zo sterk al, en zoooo lief!


Het zwemavontuur wordt nog even nabesproken in de tobbe, ook een zeer geliefd plekje om in te toeven...


En daarna hebben ze nog genoeg energie om hun rennetje buiten weer te herontdekken. Alles is er nog, maar zij, de zes Ootjes, zijn niet meer hetzelfde als een half uurtje eerder. Ze zijn nu echte zwemlaabjes! Met vlag en wimpel hebben ze zomaar vanzelf hun A, B en C-diploma gehaald, en dat zonder zwemles en zonder chloor!


Wij gaan ervan uit dat deze kanjers nog veel zwemfeestjes te wachten staan, hier @ Wishstone, en strakjes, in meertjes, kanalen, stroompjes, beken en het grote sop. Want daar zijn laabjes dol op!


Oudoom van de pups, onze Tessel, zag dat alles goed ging. Enn samen met Baguette en Bootsz mocht hij als afterparty ook even het badje in. Maar voor de groten was het niet meer dan een voetenbadje; best aardig, en verkoelend, maar doe hen maar het kanaal!...


Baguette, Tessel en Bootsz, moeder oud oom en nichtje van de Ootjes.